Śmiało! Zadaj pytanie tu:

lub wyślij emaila:
pytanie@eko-akademia.pl
(Odpowiem na wybrane pytania)
Dziękuję, pytanie zostało wysłane.
Postaram się odpowiedzieć możliwie najszybciej.

Interpretacje dotyczące rejestru BDO – lepiej późno niż wcale

Zobacz informacje zamieszczone 17.12.2019 r. na stronie Ministerstwa Klimatu:

BDO rusza zgodnie z planem;

Objaśnienia prawne Ministra Klimatu dla Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców dotyczące wpisu do rejestru-BDO (otwiera się w PDF).

Ponadto, 14.12.2019 r. udostępniony został:

Projekt rozporządzenia Ministra Klimatu w sprawie rodzajów odpadów i ilości odpadów, dla których nie ma obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów,

a więc jeżeli dla wytwarzanych odpadów nie będzie trzeba prowadzić ewidencji, to nie będzie też wymagany dla nich wpis do rejestru BDO w dziale XII.

Pomocne mogą być też wyjaśnienia w newsach BDO, m.in.:

Podmioty zobowiązane do rejestracji w BDO
Nie wszyscy przedsiębiorcy muszą dokonać wpisu do Rejestru-BDO

PODSTAWA PRAWNA

[1] Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (UO2) (Dz. U. z 2019 r. poz. 701, z późn. zm.)
[2] Komunikat Ministra Środowiska z dnia 24 stycznia 2018 r. w sprawie daty utworzenia rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami (M.P. poz. 118)
[3] Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 13 grudnia 2018 r. w sprawie wzorów formularza rejestrowego, formularza aktualizacyjnego i formularza o wykreśleniu z rejestru prowadzonego w ramach Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (Dz. U. poz. 2528 oraz z 2019 r. poz. 919) – obowiązuje do 31.12.2019 r., nowego już nie będzie
[4] Ustawa z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (UGOPAK) (Dz. U. z 2019 r. poz. 542, z późn. zm.)
[5] Ustawa z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (USEE2) (Dz. U. z 2019 r. poz. 1895)
[6] Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie rodzajów odpadów i ilości odpadów, dla których nie ma obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów (Dz. U. z 2015 r. poz. 1431)
[7] Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. poz. 1923) – obowiązuje max do 6.01.2020 r.
[8] Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 10 listopada 2015 r. w sprawie listy rodzajów odpadów, które osoby fizyczne lub jednostki organizacyjne niebędące przedsiębiorcami mogą poddawać odzyskowi na potrzeby własne, oraz dopuszczalnych metod ich odzysku (Dz. U. z 2016 r. poz. 93)

TEMATY POWIĄZANE

Rejestr w BDO na wniosek
Rejestr w BDO z urzędu
Rejestr w ramach BDO
Rejestr w BDO – sklep meblowy
Transportowanie wytworzonych przez siebie odpadów

Joanna Wilczyńska (18.12.2019)
Temat dnia | 30 komentarzy »
Tagi: , ,


komentarzy 30

“Interpretacje dotyczące rejestru BDO – lepiej późno niż wcale”
  1. Avatar
    1 Mateusz napisał(a) 17:50, 20.12.2019:

    Witam mam pytanie składaliśmy nie dawno pierwszy wniosek o rejestracje do BDO.
    Korzystając z usług biura, które specjalizuje się w usługach ekologicznych. Osoba która wypełniała ten wniosek nie wpisała jednego kodu odpadu a podawałem jej, że takie odpady u nas w sklepie powstają a mianowicie chodzi o żywność przeterminowaną i produkty nie nadające się do spożycia(w szczególności warzywa i owoce ). Ja nie zwróciłem uwagi bo ufałem, że wszystko jest dobrze i ten wniosek wysłałem. Dopiero wczoraj się zorientowałem jak przeglądałem kopię tego dokumentu. Dzwoniłem już do tego biura i dowiedziałem się tylko tyle, że zrobią aktualizacje po nowym roku i że nie będzie nikt z tego robił problemu. Mimo wszystko nie uspokoił mnie ten Pan . Czytałem na różnych stronach, że za złożenie wniosku niezgodnego ze stanem faktycznym należą się kary a składając pierwszy raz wniosek nie ma się tego 30 dniowego okresu w którym można dokonać aktualizacji. Z tego co mi też wiadomo odnośnie kar administracyjnych nie ma znaczenie czy ktoś działał nieumyślnie a ewentualnie można liczyć na niższą karę i jak się nie mylę w tym wypadku chodzi o karę między 5 tyś a milion złotych. Nie wspomnę już o art 272 kk i 273 kk jeśli ktoś by się przyczepił to weź teraz udowadniaj, że nie miałeś takiego zamiaru. Dlatego chciałem się dopytać czy Pan lub ktoś inny orientuje się jak to rzeczywiście działa? Nie jest to duży sklep ale z tego co się doczytałem związku z interpretacją Ministra, że ewidencji odnośnie kodu 16 03 18 nie trzeba prowadzić jeśli się nie ma tych odpadów do 100kg a powyżej na pewno będzie.

  2. Joanna Wilczyńska
    2 Joanna Wilczyńska napisał(a) 21:39, 22.12.2019:

    Mateusz (1), moim zdaniem nie musisz się tak martwić. Jeżeli będziesz mieć nr rejestru BDO, to będziesz mieć możliwość zalogowania się do BDO. Tym samym będziesz mógł prowadzić poprzez BDO ewidencję odpadów (karta ewidencji odpadów, karta przekazania odpadów). Od nowego roku w dziale XII rejestru BDO trzeba będzie podać jedynie informację o miejscu wytwarzania odpadów niepodlegających obowiązkowi uzyskania pozwolenia na wytwarzanie odpadów albo pozwolenia zintegrowanego, a nie o wytwarzaniu odpadów, więc kody moim zdaniem nie będą potrzebne w rejestrze (art. 52 ust. 1 pkt 8 lit. f ustawy).
    W obecnym rozporządzeniu w sprawie rodzajów odpadów i ilości odpadów, dla których nie ma obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów, nie są wymienione odpady o kodzie 16 03 80 (Produkty spożywcze przeterminowane lub nieprzydatne do spożycia). Jednak projekt nowego, które ma obowiązywać od stycznia, przewiduje zwolnienie z ewidencji takie odpady wytwarzane do 100 kg/rok.
    Przy okazji, jeżeli udostępniasz w sklepie torby foliowe objęte opłatą recyklingową (20 gr/szt. + VAT), to musisz mieć wpis w rejestrze z tego tytułu, ale od nowego roku będzie dopiero wiadomo, do którego działu (prawdopodobnie XIV).

  3. Avatar
    3 Mateusz napisał(a) 09:53, 23.12.2019:

    Pani Joanno mam rozumieć, że warzywa i owoce zepsute kwalifikują się pod ten kod 16 03 80 bo jeśli tak to te 100 kg zostanie prze ze mnie osiągnięte. Aktualizacji wpisu bądź co bądź wypadało by mimo wszystko zrobić ze względów formalnych tak już dla świętego spokoju. Wysyłając im to po prostu przez pocztę. Jestem dość ostrożny i nie daj boże ktoś się przyczepi to trać czas na tłumaczenia a stresu związanego z innymi sprawami sklepowymi mam wystarczająco dużo.
    Oczywiście po nowym roku zobaczymy jak to rzeczywiście będzie wyglądać. Pozdrawiam i Życzę Zdrowych Wesołych Świąt.

  4. Avatar
    4 Rafał napisał(a) 13:43, 30.12.2019:

    Pani Joanno, na ostatnią chwilę… czy prowadzący sklep internetowy powinien wpisywać cokolwiek do działu XII? Wszystkie kartony, w których kupuję towar, wychodzą dalej do klientów hurtowych. Dodatkowo kupuję także koperty bąbelkowe aby wysłać w nich zamówienia do klientów detalicznych. Jedyne odpady, które generuję u siebie w firmie to papierowe zrywki po kopertach kurierskich/pocztowych, rolka po zużytej taśmie, jakieś pojedyncze kartki papieru. Czy wytwarzam w takim razie jakieś odpady poza komunalnymi i powinienem wypełniać dział XII?
    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Szczęśliwego Nowego Roku!

  5. Joanna Wilczyńska
    5 Joanna Wilczyńska napisał(a) 17:41, 30.12.2019:

    Nie musisz mieć wpisu w rejestrze BDO w dziale XII, jeżeli wytwarzasz odpady, których rodzaje i ilości określa rozporządzenie Ministra Klimatu z dnia 23 grudnia 2019 r. w sprawie rodzajów odpadów i ilości odpadów, dla których nie ma obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów (Dz. U. poz. 2531)

  6. Avatar
    6 Sandra napisał(a) 18:54, 30.12.2019:

    Prowadzę tak jak Rafał sprzedaż internetową.
    Jedyne co wypełniłam to dział 1 oraz 6 tabela 4 pkt 1.
    Czy mimo, że pakujemy w kartony i używamy folii stretch oraz naklejamy etykiety to nie trzeba wypełniać działu 12?
    Czy powinnam zrobić opłatę rejestrową?

  7. Joanna Wilczyńska
    7 Joanna Wilczyńska napisał(a) 14:31, 31.12.2019:

    Dzisiaj wniesiono do Sejmu poselski (PiS) projekt ustawy o zmianie ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
    Dotyczy dodania przepisów regulujących sporządzanie dokumentów ewidencji odpadów w trybie “awaryjnym” umożliwiającym sporządzanie, przez czas awarii systemu, dokumentów ewidencji odpadów w formie papierowej lub formie elektronicznej prowadzonej poza BDO.
    Patrz m.in.:
    “Art. 236a. 1. W okresie do 30 czerwca 2020 r. dopuszcza się sporządzanie dokumentów ewidencji odpadów w formie papierowej, z tym, że prowadzenie karty przekazania odpadów lub karty przekazania odpadów komunalnych w formie papierowej jest dopuszczalne, jeżeli przekazujący odpady wystawi kartę przekazania odpadów lub kartę przekazania odpadów komunalnych w tej formie.”
    “Art. 3. Przepisy niniejszej ustawy stosuje się do prowadzenia ewidencji odpadów od dnia 1 stycznia 2020 r.”

  8. Joanna Wilczyńska
    8 Joanna Wilczyńska napisał(a) 14:18, 02.01.2020:

    Czyżby MK zapomniał, że o dacie uruchomienia BDO uzupełnionego o moduł ewidencji i sprawozdawczości poinformuje w komunikacie w M.P. niezależnie od tego, że ogłosił już komunikat w sprawie utworzenia rejestru, który jest pierwszą częścią BDO?

  9. Avatar
    9 Katarzyna napisał(a) 19:26, 02.01.2020:

    Witam,
    Prowadzimy niewielki sklep RTV-AGD. W grudniu dokonaliśmy rejestracji w zakresie opłaty recyklingowej (sprzedaż reklamówek). Czy w sytuacji, kiedy klienci kupując nowy sprzęt oddają stary (sporadycznie), musimy dokonać jeszcze rejestracji dot. odpadów? Można to zrobić jako aktualizację?

  10. Joanna Wilczyńska
    10 Joanna Wilczyńska napisał(a) 21:21, 02.01.2020:

    Katarzyna (9), możecie przyjmować zużyty sprzęt RTV-AGD i będzie to wg art. 45 ust. 1 pkt 1 ustawy o odpadach “nieprofesjonalna działalność w zakresie zbierania odpadów” niewymagająca zezwolenia na zbieranie odpadów, a więc:
    – nie wymaga to wpisu do rejestru BDO (art. 51 ust. 2 pkt 3 ustawy o odpadach);
    – nie wymaga to prowadzenia ewidencji tych zbieranych odpadów (art. 66 ust. 4 pkt 3 ustawy o odpadach);
    – wymaga to podpisania umowy z podmiotem posiadającym zezwolenie na zbieranie odpadów lub zezwolenie na przetwarzanie odpadów, dotyczącej co najmniej nieodpłatnego przyjmowania tych odpadów (art. 45 ust. 2 ustawy o odpadach).

  11. Avatar
    11 Katarzyna napisał(a) 20:45, 03.01.2020:

    Dziękuję za informację, uspokoiło mnie to.

  12. Avatar
    12 Anna napisał(a) 12:27, 07.01.2020:

    Witam,
    Mam niewielki sklep stacjonarny z rękodziełem, czy jeśli sprzedaje torebki papierowe oraz pudełeczka ozdobne powinnam rejestrować sie jako wprowadzający na rynek opakowania? Sporadycznie też mam sprzedaż wysyłkowa, ale przeważnie używam kartonów z “drugiego obiegu”.

  13. Avatar
    13 iwona napisał(a) 09:57, 08.01.2020:

    Mam salon fryzjersko kosmetyczny czy muszę się rejestrować w BDO?Nie robię jakiś skomplikowanych zabiegów kosmetycznych .

  14. Avatar
    14 Jan napisał(a) 10:20, 10.01.2020:

    Pani Joanno,

    czy po zgłoszeniu się do BDO jako wytwórca odpadów (dział XII) musimy prowadzić szczegółową ewidencję odpadów?

    Dotyczy 17 04 05 – powstaje złom stalowy.

    Jak ona wygląda formlnie?

    – Karty przekazania odpadów musimy tworzyć przy przekazywaniu odpadów do skupu złomu?
    – Karty ewidencji odpadów musimy tworzyć każdorazowo na kilka gram, czy można dziennie/miesięcznie/przed przekazaniem odpadów?
    – Sprawozdania roczne do 15 marca każdego roku?

  15. Joanna Wilczyńska
    15 Joanna Wilczyńska napisał(a) 22:21, 11.01.2020:

    Uchwalona w czwartek ustawa z dnia 9 stycznia 2020 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach – została przekazana do Senatu.
    Do 30.06.2020 dopuszcza się papierową ewidencję odpadów KEO KPO…

  16. Avatar
    16 Katarzyna napisał(a) 17:57, 14.01.2020:

    Dzień dobry,
    Mam pytanie, a mianowicie pracuję w firmie, która w 2018r dokonała wpisu do rejestru BDO aby posiadać nr rejestrowy więc, gdy weszły nowe przepisy byłam spokojna, że składanie wniosku mam już za sobą. Jednak zaczęły pojawiać się nowe niejasności. A mianowicie posiadam decyzje na wytwarzanie odpadów niebezpiecznych oraz innych niż niebezpieczne, a dokładnie z grupy 12 tj.120101- odpady z toczenia i piłowania żelaza oraz jego stopów. Do tej pory gdy oddawaliśmy wytworzony odpad na złom wszystko było ujmowane pod tym kodem, jednak od niedawna zwróconą nam uwagę, że nasz odpad powinien pojawiać się pod tym kodem oraz pod innymi kodami, na których my nie mamy pozwolenia. Moje pytanie brzmi, czy powinnam dokonać aktualizacji wniosku i uwzględnić te kody, których nie mam, a które powinny być wykazane?
    Na myśl przychodzi mi tylko jedno, nowy odpad czyli nowy kod? Czy dobrze to rozumiem?
    Moja druga wątpliwość to odpady komunalne, ale tak naprawdę występujące z grupy 15 czyli tak naprawdę zmieszane odpady opakowaniowe. Czy na ten odpad tez powinnam mieć wydaną decyzję?
    Dziękuję za pomoc.

  17. Avatar
    17 Katarzyna napisał(a) 08:21, 23.01.2020:

    ?

  18. Avatar
    18 Hania napisał(a) 13:50, 30.01.2020:

    Dzień Dobry, Mam pytanie dotyczące nowego rozporządzenia Ministra Klimatu o Przedsiębiorcach zwolnieni z obowiązku rejestracji w BDO które weszło w życie 01.01.2020 -czy pomimo, is posiadamy konto w bazie BDO i raportowaliśmy w zeszłych latach – za rok 2019 nie mamy obowiązku tego robić? (podlegamy pod zapis z rozporządzenia zwalniający nas z tego obowiązku) Zastanawiam się po prostu czy regulacja działa wstecznie, tzn dot 2019 r? Z góry dziękuję za odpowiedź.

  19. Joanna Wilczyńska
    19 Joanna Wilczyńska napisał(a) 23:57, 30.01.2020:

    31.01.2020 r. wchodzi w życie ustawa z dnia 23 stycznia 2020 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 150).
    Przesunięto z 15 marca na 30.06.2020 r. sprawozdania odpadowe za 2019 rok przez BDO, a te dotyczące odpadów komunalnych – z 31 stycznia na 30.06.2020 r.
    Od 1 stycznia do 30.06.2020 dopuszczona jest papierowa ewidencja odpadów (KPO, KEO …), ale opłaty produktowe i recyklingowe są bez zmian terminu.
    W załącznikach nr 5a-5g do ustawy o odpadach dodane są wzory papierowej ewidencji na okres do 30.06.2020 r. oraz na okres awarii systemu BDO (ewidencja taka i tak musi być potem wprowadzona do BDO).

  20. Avatar
    20 Kinga napisał(a) 10:56, 02.02.2020:

    Witam.Co zrobić jeżeli wniosek został już
    złożony ,a według nowego rozporządzenia mnie to nie dotyczy ( prowadzę salon fryzjerski)? Dziękuję za odpowiedź

  21. Avatar
    21 DANUTA napisał(a) 08:42, 03.02.2020:

    Proszę o opinię na temat nieprofesjonalnego zbierania i magazynowania pustych tonerów i cartridgy.

    Po konsultacjach z kierownikami dwóch Wydziałów Ochrony Środowiska w różnych powiatach, naszły mnie wątpliwości czy musimy posiadać zezwolenie na zbieranie odpadów.
    Jako hurtownia, czy też sklep z artykułami biurowymi jako główny trzon działalności mamy wpisany handel (PKD). Odbiór od klientów pustych tonerów czy też cartridgy jest tylko ukłonem w stronę naszych odbiorców i nie jest podstawą do wpisania w PKD zbierania odpadów.
    Czy w związku z tym powołując się na art. 45 ust 1 pkt. 1 ustawy o odpadach z dnia 14.12.2012 r. możemy skorzystać ze zwolnienia ? Dokonywać odbioru w/w odpadów jako nieprofesjonalny punkt odbioru i być właśnie tak wpisana jednostką do BDO, z jednoczesną możliwością wystawiania Karty Przekazania Odpadu jako pośrednik . Nie będziemy pobierać osobnej opłaty za odbiór pustych opakowań. Koszt magazynowania i przekazania do utylizacji będzie wkalkulowany w cenę pełnego tonera.

  22. Avatar
    22 IZA napisał(a) 08:53, 11.03.2020:

    W grudniu 2019 r. wysłałam elektronicznie zgłoszenie rejestracyjne do BDO, do tej pory nie otrzymałam żadnej odpowiedzi ani nadania numeru – czy to normalne? Czy aż tak długo się na to czeka? Jak i gdzie mogę sprawdzić czy numer został mi nadany?

  23. Joanna Wilczyńska
    23 Joanna Wilczyńska napisał(a) 15:05, 11.03.2020:

    Iza (22), cierpliwości, miejmy nadzieję, że do 30 czerwca w urzędach marszałkowskich uporają się z wnioskami. Nie jest to normalne, bo wg art. 53 ust. 1 ustawy o odpadach:
    Marszałek województwa dokonuje wpisu do rejestru na wniosek podmiotu, po stwierdzeniu, że wniosek o wpis do rejestru nie zawiera braków formalnych, niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania wniosku.
    Ponadto wg art. 54 ustawy o odpadach:
    1. Marszałek województwa, dokonując wpisu do rejestru, nadaje podmiotowi indywidualny numer rejestrowy.
    2. Marszałek województwa zawiadamia podmiot o nadanym numerze rejestrowym.

    Natomiast w BDO w rejestrze podmiotów można sprawdzić, kto jest wpisany do rejestru i jaki ma nadany numer.

  24. Joanna Wilczyńska
    24 Joanna Wilczyńska napisał(a) 19:02, 11.04.2020:

    Wg zmienionego art. 236a ustawy o odpadach, od 1 stycznia do 31 grudnia 2020 r. (zamiast do 30 czerwca 2020 r.) ewidencja odpadów może być prowadzona w formie papierowej wg wzorów z załączników nr 5a-5g do ustawy o odpadach. Jednak taka ewidencja musi być wprowadzona do BDO do 31 stycznia 2021 r. (zamiast do 31 lipca 2020 r.).

  25. Joanna Wilczyńska
    25 Joanna Wilczyńska napisał(a) 19:45, 21.05.2020:

    W art. 236a ustawy o odpadach został usunięty ust. 3 przez tarczę antykryzysową 3.0. Został więc usunięty obowiązek wprowadzenia dokumentów do BDO do 31.01.2021 r. w przypadku prowadzenia w 2020 r. ewidencji odpadów w formie papierowej.

  26. Joanna Wilczyńska
    26 Joanna Wilczyńska napisał(a) 19:58, 21.05.2020:

    Iza (22), jeżeli masz potwierdzenie złożenia wniosku o wpis do rejestru BDO, to do końca 2020 r. możesz spokojnie czekać na wpis do rejestru, bo do ustawy o odpadach został dodany art. 236b przez tarczę antykryzysową 3.0:
    “Art. 236b. 1. Podmioty, o których mowa w art. 50 ust. 1 i art. 51 ust. 1, mogą prowadzić ewidencję odpadów na zasadach określonych w art. 236a ust. 1 przed uzyskaniem wpisu do rejestru.
    2. Podmioty, o których mowa w ust. 1, nie stosują numeru rejestrowego, o którym mowa w art. 54 ust. 1, na dokumentach, których wzory zostały określone w załącznikach nr 5a–5g do ustawy.
    3. W terminie do dnia 31 grudnia 2020 r. do podmiotów, o których mowa w art. 50 ust. 1, które złożyły wniosek o wpis do rejestru, nie stosuje się przepisów art. 50 ust. 2 i 3 oraz art. 194 ust. 1 pkt 5.”

  27. Joanna Wilczyńska
    27 Joanna Wilczyńska napisał(a) 20:17, 21.05.2020:

    Wg zmienionego art. 237ea ustawy o odpadach przez tarczę antykryzysową 3.0:
    “237ea. 1. Podmioty obowiązane do sporządzenia za rok 2019 sprawozdań, o których mowa w art. 73 i art. 74a, składają je w terminie do dnia 11 września 2020 r.
    2. Podmioty obowiązane do sporządzenia za rok 2019 sprawozdań, o których mowa w art. 75, składają je w terminie do dnia 31 października 2020 r., z wyjątkiem podmiotów, o których mowa w art. 75 ust. 2 pkt 4 i 5, które składają je w terminie do dnia 11 września 2020 r.”

  28. Joanna Wilczyńska
    28 Joanna Wilczyńska napisał(a) 20:21, 21.05.2020:

    Wg zmienionego art. 12a ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach przez tarczę antykryzysową 3.0:
    “Art. 12a. 1. Sprawozdania za 2019 r., o których mowa w art. 9n ust. 1, art. 9na ust. 1 i art. 9nb ust. 1, przekazuje się w terminie do dnia 31 sierpnia 2020 r.
    2. Sprawozdania za 2019 r., o których mowa w art. 9q, przekazuje się w terminie do dnia 31 października 2020 r.
    3. Sprawozdania za 2019 r., o których mowa w art. 9s, przekazuje się w terminie do dnia 31 grudnia 2020 r.
    4. Analizę stanu gospodarki odpadami komunalnymi za 2019 r., o której mowa w art. 9tb ust. 1, sporządza się w terminie do dnia 30 listopada 2020 r.

  29. Avatar
    29 JUSTYNA napisał(a) 12:23, 15.09.2020:

    Proszę o opinie odnośnie składania sprawozdania za 2019r. Jesteśmy firma produkcyjną gdzie wytwarzamy odpady głownie 12 01 01, które są sprzedawane z KPO. Czy wobec tego dział XII jest ostateczny w sprawozdawczości? Czy musi być inny dział ponieważ są odsprzedawane. Proszę o pomoc.

  30. Avatar
    30 JUSTYNA napisał(a) 12:23, 15.09.2020:

    Proszę o opinie odnośnie składania sprawozdania za 2019r. Jesteśmy firma produkcyjną gdzie wytwarzamy odpady głownie 12 01 01, które są sprzedawane z KPO. Czy wobec tego dział XII jest ostateczny w sprawozdawczości? Czy musi być inny dział ponieważ są odsprzedawane. Proszę o pomoc.


Skomentuj...